środa, 5 sierpnia 2015

Centrum Nauki Kopernik

W stolicy - dzień drugi .
     Tego dnia miałyśmy zaplanowane Centrum Kopernika.
Pojechałyśmy metrem do stacji Świętokrzyska, przesiadłyśmy się do drugiej nitki metra i za dwie stacje już byłyśmy w Koperniku. Jak zobaczyłam kolejkę po bilety, to zdębiałam, ale spoko, wzięłam wdech, czy dwa....
      Kupowałam bilety na KDR- Kartę Dużej Rodziny, a więc mogłam, a nawet musiałam skorzystać z kasy nr 4 lub 5. Te kasy były puste. tzn były w nich bilety, ale nie było ludzi :D
No i od tego momentu zaczęła się nasza przygoda z nauką. Nie będę opisywać szczegółów, bo tego każdy musi sam doznać, ale było superrrrr! Polecam każdemu, małemu, średniemu i dużemu. My byłyśmy tam od 10.30 do 19.00 i wyszłyśmy tylko dlatego, że zamykali......Moje dziewczyny zadowolone na maksa, ale po pokazie w Planetarium dopiero były zachwycone. Pokaz w technologii 3D robił wrażenie, to prawda :)
 Budowa DNA, czy układu słonecznego......to trzeba zobaczyć :)
      Niestety nie starczyło dla nas biletów na laborki :(
Odhaczam: do zrealizowania następnym razem, bo, że będzie następny raz-tego jestem pewna :)
Zdjęć mamy multum-aparat wyzionął ducha, ale my nie, pełne sił poszłyśmy nad Wisłę, przywitałyśmy się z Syrenką (mogłaby się ubrać, jak zauważyła moja M), posiedziałyśmy chwilę nad rzeką i ruszyłyśmy do "domu".
      Wysiadając z metra przy Tesco, zrobiłyśmy małe zakupy i poszłyśmy dalej. Trafiłyśmy już bez najmniejszych problemów, można by rzecz- z zamkniętymi oczami :)
Takie to jesteśmy stare wygi stolicowe, żadne metro i "inne"  nam nie straszne ;)

      P.S.  Komunikacja miejska w Warszawie jest mega super zorganizowana. Będę ją chwalić wszem i wobec. Jesteśmy tu dopiero 2 dni, a my- syskie cy- jesteśmy tą komunikacją zachwycone!
      Czy metro, czy autobusy, jeżdżą co chwilę. Na żaden z tych środków transportu nie czekałyśmy dłużej, niż 3 minuty. Serio całkiem. Te same bilety obowiązują na wszystko: i metro, i autobus, i tramwaj.  Co oznacza, że kupując bilet dobowy na ten przykład, możesz przez 24h jeździć wszystkimi w.w. środkami transportu :) Świetne rozwiązanie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz